TEATTERI-ARVIO. Legendaarisen Peacockin katsomossa on vuosien saatossa tullut nähtyä monenmoista revyytä, ja usein on ollut iltoja, jolloin ei ole irronnut kuin vaivautunutta hymyä.
Mutta Maailmanlopun revyy on toista maata. Se vie revyyn uudelle tasolle, ainakin jos miettii Peacockissa nähtyjä kappaleita. Suomen Komediateatterin tuottaman Maailmanlopun revyyn ansio on siinä, että se tekee parodiaa vanhasta UIT-vetoisesta ja aikansa eläneestä revyyperinteestä. Se nauraa perinteelle, ei ilkeillen vaan lempeästi virnistäen, ja osaa se nauraa myös itselleen.
Maailmanlopun revyyn tekijäkaarti on mainio. Lavalle marssitetaan muun muassa Riku Nieminen, Krisse Salminen, teatterin henkinen johtaja Kiti Kokkonen ja koko show’n varastava erinomainen komedienne Niina Lahtinen.
Käsikirjoitustyöryhmästä löytyy edellisten nimien lisäksi muun muassa Uutisvuotoa ja Pasilaa kirjoittanut Atte Järvinen ja Suomi-komedian kenties innovatiivisin mies tällä hetkellä, Joonas Nordman. Ohjauksesta vastaa Siskonpeti-sarjan parissa kunnostautunut Anna Dahlman.
Revyyn teemana on nimensä mukaisesti maailmanloppu, jota käsitellään erilaisten sketsien ja laulujen kautta. Välillä lavalla nähdään ajankohtaisia hahmoja, kuten Kimi Räikkönen kirjoittamassa kirjaa Kari Hotakaisesta ja Laura Huhtasaari plagioimassa kotimaisen kirjallisuuden merkkiteoksia.
Esityksen kohokohdiksi nousevat Kiti Kokkosen ja Antti Langin Napakymppi-biisi, joka on sovitettu Johnny Cashin ja June Carterin Jackson-kappaleen pohjalta sekä Antti Tuiskun Rahan takii -biisistä tehty taistolaisversio.
On revyyssä myös suvantovaiheensa, eikä jokainen vitsi osu maaliin, mutta kaikkinensa kasi plussan teatteria ja täyden kympin revyytä.
[useful_banner_manager banners=1 count=1]
by